1. Kur 3. Ders Korece - 제 – 내 (isim) Benim

제 – 내 (isim) Benim
나의 ---> 내
자기의 ---> 제 şeklinde kısaltılır.

Korecede bazı şeyleri söylerken benim yerine bizim (우리) denir.

Benim ev değilde bizim ev, benim hanım değilde bizim hanım şeklinde kullanılır. Şimdi biraz kulağa garip gelsede Türkçe'de de böyle kullanılır. Eskiden eşler birbirinden bahsederken bizim hanım, bizim bey şeklinde söylenirmiş .‘Bizim ev’i biz de hala kullanıyoruz.

Genelde insanlardan bahsederken 우리 daha çok kullanılır.
-------------------> 우리 엄마(annem) - 우리 친구(arkadaşım)


제 이름은 알리입니다.
Benim adım Ali.

이것은 제 책입니다.
Bu benim kitabım.

내 방이 2층에 있습니다.
Benim odam ikinci kattadır.

47 yorum:

  1. slm Ayfer,
    제 이름은 알리입니다.= Ye irımın Alli imnida
    Benim adım Ali.

    이것은 제 책입니다.= Igosın ye çegimnida
    Bu benim kitabım.

    네 방이 2층에 있습니다.= Ne bangi 2 çıe issımnida
    Benim odam ikinci kattadır.

    bu kez büyük küçük harfe dikkat etmeye çalışarak okunuşunu yazdım bir anlamı var mı bilmiyorum. onlarda büyük küçük harf olayının olmadığını sanıyorum. yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
  2. 제 ---> çe
    2층에 ---> çınge
    burada 'ㅇ' sesliden once geldiginde okunmuyor ama '층' ın altında ki 'ㅇ' diger 'ㅇ' den once geldigi için sessizden once gelmiş oluyor ve okunuyor.
    korecede zaten okunus yazılışı diye birşey yok. Bu yüzden büyük küçük ayrımı yapmana gerek yok.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim arkadaşım. okunuşlarını tam kavrayamadığım ve seninde sıksık buraya baktığın için soruyordum. sayende okumamı baya ilerlettim. sende bilirsin ki öğrenciler yaptıkları onaylanınca daha bir şevkle çalışırlar.ama sorularımla sıkıyorsam bir daha seni rahatsız etmem. ki.b.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Sema,
    Sorularınla beni sıktıgınıda nerden çıkardın. Eger ben insanlara yardım etmek istemeseydim vakit ayırıp, onca emek verip boyle bir blog hazırlamazdım. Yada sorulardan hoslanmasaydım yorum kısmını koymazdım...
    neyse iyi calısmalar...

    YanıtlaSil
  5. slm gönderdiğin emaili yanlış anlamışım demekki daha öncede başıma böyle bir şey geldiği için, hani süreklide doğrumu diye kontrol etmeni istediğimden dolayı böyle düşünmüştüm. hatta kendi kendime o da benim sorularımdan bıktı demiştim. neyse böyle bir durum olmadığına sevindim. çünkü sen benim korece öğretmenimsin. bende yanlış bir şekilde öğrenmemek için sana sormaya devam edeceğim. iyiki varsın arkadaşım. ;)

    YanıtlaSil
  6. merhaba
    bi sorum olucaktı onun için yazıorm

    네 방이 2층에 있습니다

    cumlesini inceledim ancak bunun içinde "benim" anlamını taşıyan bi karakter olmadıgını fark ettim

    sanırım

    네 bunun yerine

    내 bunun olması gerekiyordu.

    cunku sözlüğümde araştırdım

    네 = sen..vs anlamına geliyormuş

    YanıtlaSil
  7. Evet yanlışlıkla yazmışım zaten orda benim anlamını taşıyanın 내 oldugu anlatılıyor farkındaysanız.

    네 de 너의 nin kısaltılmış halidir yani senin anlamındadır.
    örnegi hemen düzeltiyorum sagolun...

    YanıtlaSil
  8. Linkini vereceğim sitede 'Haydi Korece Öğrenelim,' isimli tam 130 bölümlük seri halinde görüntülü dersler var. Her ne kadar ingilizce de olsa en azından Korece okunuşlarda problemleri olanlar bu yolla giderebilirler; çünkü doğrudan koreliler tarafından hazırlanan programda telefuzları yer yer heceleyerek veriyorlar. Ayrıca sitede hayli -ingilizce altyazılı- Kore, Japon ve Çin film ve dizilerini -yüksek kalitede- seyredebilirsiniz.

    http://www.crunchyroll.com/media-71451/Lets-Speak-Korean-III-Episode-1.html?hires=1

    YanıtlaSil
  9. ben 12 yaşındayım adım aleyna.bn 7 yaşından beri korece öğrenmek ve koreye gitmek istiyorum.ama bu sitedeki kore derslerini açamıyorum.bn daha hiç korece bilmiyorum.nasıl öğrenicem lütfen bana yardım edin lütfennnnn!

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Aleyna,
    dersleri neden göremediğini anlamadım?
    Korece dersler kısmında ki dersleri tıkladığınız zaman sayfa mı açılmıyor?

    YanıtlaSil
  11. merhabalar.
    Bilgisayarın klavyesinde korece harflerin nasıl yazılacagını bilmiyorum.Korece harfleri yazabilmem için ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Denetim masasından bölge ve dil seneçenekleri kısmını tıklayın.
    orada diller kısmını(üstte ortada) tıklayın ve ayrıntılar kısmında korece yi seçin.
    artık korece yazabilirsiniz.
    Hangi harfin yerinde hangi korece harfin oldugunu da ikinci derste ki klavye resminden ogrenebilirsiniz.

    19/9/08 00:19

    YanıtlaSil
  13. Bu sorunu nereye yazacağımı bilemedim,yanlış yere yazdıysam kusura bakmayın,ben foruma üye oldum fakat aktivasyonum bir türlü olmadı,forumda sormak istediklerim ve yapmak istediğim paylaşımlar var fakat yapamıyorum,ilgilenirseniz çok memnun olurum...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    Hesabınız aktif hale getirilmiştir. Kolay gelsin ve hoşgeldiniz...

    YanıtlaSil
  15. yha bn hiç bi şey anlamadım lütfn kore harflarini ilk önce yazılışıyla koyarmısın ? bi kere kare gibi bi şeyler war. hepsi de birbirine benziyo. yani hiiç bişey anlamdım .yardımcı olursan çook teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Şimdi Dediginiz Gibi Denetim Masasından Bölge Ve Dil Seçeneklerine Giriyoruz oradan Diller Kısmından Ayrıntılara Tıklıyoruz Ve Şu An Ne Yapıldıgını Bilmiyorum Lütfen Söyleyebilirmisiniz?
    Vrsayılan Giriş Dili,Yüklü Hizmetler Ve Tuş Ayarlarında Hangi Seçenekleri Seçmem Gerekiyor?Çünkü Ben Şöyle Yaptım Önce Yüklü Hizmetlerden Ekle ye Tıkladım Ve Oradan Klavye Düzenine Sadece Korece yi Ekledim Ve Dil Çubugundan Koreceyi Seçtigim Zaman Malesefki Korece Yazmıyor.. Ne Yapmam Gerek? Bana Yardım Edebilirmisiniz? Lütfen! Tesekürler!!

    YanıtlaSil
  17. Dil çubuğundan Koreceyi seçtiğiniz zaman orda büyük A harfi göreceksiniz onun üstüne sol tuşla tıkladığınız zaman yada klavyede alt tuşuna bastığınız zaman korece yazabilirsiniz. A harfinin 가 ya dönüştüğünü göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  18. Kore alfabesi birinci derste verilmiştir.
    Harfleri kare kare görmenizin sebebi kore dil paketinin sizde yüklü olmamasıdır ve nasıl yapacagınız giriş sayfasında anlatılmıştır.

    YanıtlaSil
  19. Çok Teşekür Ederim!! Gamsahamnida!!
    Şu An Öyle Oldu Fakat Yazacagım Sırada Neden Tekrar TR Oluyor Anlamadım.. Bunu Sorunu Nasıl Çözebilirim? Teşekürler!!

    YanıtlaSil
  20. Yaptım Tesekürler Çok Saolun Şimdi Oldu!! Sizide Rahatsız Ettim Sabahın 2 Sinde!! Tesekürler!!
    Gamsahamnida!! ^-^ Çok Tesekürler!!

    YanıtlaSil
  21. arkadaşlar banada yardım ben hiç bişey yapamadım..şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  22. hiç birşey yapamadım derken ne demek istiyorsunuz???
    Ne konuda yardım istediğinizi anlayamadım.

    YanıtlaSil
  23. ya bnde kore dili yüklemek istiyorum ama olmuyo pc de kore dilini krece dio onu yapıyorum ama bnden bir tane cd istiyo ne olduğunu bilmiyorum ne acaba

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar. Oncelikle calismalarinizdan oturu kutlar ve cok tesekkur ederim. Sayenizde korece ogeniyorum.
    Bu konuda aklıma bir şey takıldı:
    제 ile 내 arasındaki farkı tam açıklar mısınız ? Kullanım acısından bir fark var mıdır? Bu konuda belirli bir kural var mıdır ?

    Tekrar tesekkurler. saygilar.

    YanıtlaSil
  25. Bu sitede hakkı geçen tüm dostlara selam olsun ben 15 yaşında bir kız çocuğuyum Koreye Korelilere ve Koreceye son derece ilgi duyuyorum ayrıca site son derece donanımlı ancak bu kadar olur ama herhalde çok toyum ilk harfler kısmını biraz daha açıklarsanız...Çok çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  26. Aslında pek farklı sayılmazlar. Ama 제 daha saygılı bir kullanımdır.

    Üst seviyede bir kişiyle konuşurken bunu kullanmak daha dogrudur.

    YanıtlaSil
  27. Shin Chae Kyung28/5/09 15:43

    ya bende korece öğrenmek istiyorum az buz biliyorumama tam bilmek istiyorum....

    YanıtlaSil
  28. merhaba ..
    benım bır sorum olacak
    benım kıtabım, benım ısmım, benım odam gıbı seylerde ornegın oda -i ekı alırken ısım kelımesı -ın ekı alıyor fakat hepsı aynı kısı ıcım cekımlenıyorken bu fark nereden kaynaklanıyor acaba ?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba,
    7. derste bu konuyu bulabilirsiniz. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  30. bişiy dicem ben bilgisayarda korece yazmak istiyorum yazdıklarınızı yaptım ama nasıl korece yazcam ya beceremedim ayrıntılı bilgi istiyorum lütfen

    YanıtlaSil
  31. merhaba ben ayça adımın korece nasıl yazıldıgını cozemedim lutfenn yardım edermisinz? birde korelilerde ae cha adi varms bnm adımla aynı manada olabilirmi? ve son olarak ayça ve ae-cha korece nasıl yazılıyor lutfen gosterirmisinz :)

    YanıtlaSil
  32. bişi sorucam yazıları anlamamız için ne yapmamız gerekiyor onu bi söylermisiniz:D

    YanıtlaSil
  33. yya ben sürekli yorum yapıyorum yorumlarımı sonra göremiyorum neden acaba :)

    YanıtlaSil
  34. benim bilgisayarımda korece harfler gözükmüyor ne yapabiirim?? yardım ederseniz sevinir :)))im

    YanıtlaSil
  35. Ben denetim masasından girdim.Dillere tıkladım.Ama Koreceyi bulamadım.Ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
  36. Lütfen yardım edin.Benim bilgisayarda korece yok galiba.Korece dili yüklemesi yapılabilir mi?Yapılıyorsa nasıl yapılıyor bilen var mı?Varsa anlatabilir mi? LÜtfen Lütfen koreceyi öğrenmeyi çoook istiyorum.Yardımcı olun lütfen.

    YanıtlaSil
  37. site hala kullanımda mı

    YanıtlaSil
  38. Merhaba,
    Böyle bir site hazırladığınız için öncelikle elinize, yüreğinize sağlık. Gerçekten çok faydalı bir site. Ben 14 yaşımdayım ve korece öğrenmeye 2-3 gün önce karar verdim, Bütün dersleri defterime özenle yazıyorum ve alfabeyide söktüm sayılır. :) Benim bir sorum var. Bu metinde bazı korece ifadelerin türkçe karşılıkları verilmemiş. O yüzden çok kafam karıştı. Lütfen anlamını vermediğiniz, korece kelimelerinde türkçe karşılığını yazar mısınız?
    Ve ayrıca klavyeden korece yazmak konusunda, Ben ekleden koreceyi seçip ekliyorum fakat dil çubuğunda korece seçeneğini göremiyorum. Ne yapmalıyım, Lütfen yardım edermisiniz?

    YanıtlaSil
  39. Ya Kore harflerini açıklar mısınız? Bir harfin Korece yazılışı farklı yanına bir harf gelince farklı anlamdım. Anlatabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  40. ben şuan 12 yaşındayım kaç yaşıma kadar çok iyi korece ögrenip konuşabilirim

    YanıtlaSil
  41. peki ne zaman 제 ne zaman 내 kullanılır aradaki fark ne yani?

    YanıtlaSil
  42. arkadaslar ben erciyes unv de kore dili ve edebıyatı okuyorum bu konuda yardımcı olacağım bır sey olursa yardımcı olabılırım mns adresımı verıyorum brsavci@msn.com buradan ulasabılırsınız bana

    YanıtlaSil
  43. kendi adıma ne kadar tesekkür etsem azdır.böle bi fikir üretip hakkını vermişsiin.bizim gibi meraklı genclere büyük yardım bu coookk tesekkürler tekrarr :))

    YanıtlaSil
  44. korece harflerle bırlıkte bu kadar kelımeyı daha kolay nasıl ogrenebılırım. harfler ınsanın kafasını karıstırıyor

    YanıtlaSil
  45. Sema Nur8/2/17 02:50

    kelimeleri çevirebileceğim bir sayfa yada uygulama var mı? :)

    YanıtlaSil