Bilgisayarda Nasıl Korece Yazabilirim?


Bilgisayarınızda korece dil paketi yüklüyse eğer(Nasıl yükleneceği ana sayfada anlatılıyor) denetim masasından Bölge ve Dil Seçenekleri kısmını açın.
Orada üstte ki diller kısmına tıklayıp ayrıntılı kısmını açın.
Ekle kısmından Korece'yi seçin.
Tamam dediğinizde altta dil çubuğu çıkacak oradan KO Korece kısmını seçip yanında gözüken A harfinin üstüne sol tuşla tıkladığınızda 가 ya dönüşecektir.

Bu artık Korece yazabileceginizi gösterir. Tekrar Türkçe yazmak istediğinizde KO nun olduğu yeri tıklayıp TR kısmını seçmeniz yeterli olacaktır. Bundan sonra dikkat etmeniz gereken kısım yazı yazacağınız yere tıklıyken dil çubuğunda korecenin seçili olduğundan emin olmanızdır. Çünkü giriş diliniz Türkçe olduğu için her yeni sayfada dil çubuğundan Korece'yi seçmeniz gerekiyor.

Not : Korece Klavye resmi ikinci derste mevcuttur. Klavyenin üstüne yapıştırılacak kağıtlar hazırlayıp resimde gördügünüz yerlere yapıştırabilirsiniz.


4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Son Kanka3/5/10 01:35

    Merhabalar, Umut arkadaşımızın yaşadığı sıkıntıyı bir kaç arkadaştan daha duydum. Aslını isterseniz çok önceleri aynı sorunu yaşamıştım. Bu arada ben web yazılımları geliştiren bir programcıyım :)

    Sorun şu ki; dil desteği yüklediğinizde karakterleri görebiliyorsunuz fakat klavyeden korece input sadece bu şekilde mümkün olmuyor.

    Soru:Eee? Ne eksik?
    Cevap:Korece font kütüphaneniz eksik.

    Soru:İyide nereden bulacağım Korece font kütüphanesini?
    Cevap:Batang isimli bir font kütüphanesi mevcut ama genelde sağda solda downloadunu bulabileceğiniz veya bedava verilen bir kütüphane değil. Elimizdeki XP işletim sistemi cdleri de türkiyede türkçe kullanım için geldiğinden bu kütüphane cd içerisinde kullanılabilir olarak mevcut değil.

    Soru:Yani şimdi Korece yazamayacak mıyım?
    Cevap:Sürpriz!!!Office XP cdleri içerisinde bu kütüphane mevcut :)

    Alışılmadık bir yorum yazış tarzı olduğunu kabul ediyorum. Ama sizin için sorun değilse böyle yayınlamanızı rica ederim. Çok yakında ekran görüntüleri ile kurulumunu anlatan bir yazı yayınlayıp internete koyacağım. Çoğu arkadaş için çözüm olacağını umuyorum. Bu yazı sadece sorun nerden kaynaklanıyor anlayamayıp saç baş yolan arkadaşların kel kalmamaları için sorunun kaynağını gösteren bir yazı. Saygılar. sonkanka@hanmail.net

    YanıtlaSil
  3. son kanka isimli kullanıcıya teşekkür ederim fakat aynı şey win 7 kullanıcıları için geçerlimi merak ettim. formatlamayalım yanlışlıkla. o kadarda anlamam.

    YanıtlaSil
  4. Konu yazılalı çook olmuş ama ben yine sorayım belki bir cevap alırım.
    F klavyede Korece yazamıyorum. Harflerin yerleşimi Q'ya göre farklı. İnternette araştırdım ama heryerde karşıma anca Q klavyeye göre olan düzen çıktı. Galiba mecburi olarak Q klavye olması gerekiyor...

    YanıtlaSil