1. Kur 9. Ders Korece - 았어요/았습니다 – 었어요/었습니다


Fiil – 았어요/았습니다 – 었어요/었습니다

Geçmiş zaman cümle sonu ekleridir. Bütün eklerde olduğu gibi gece ve gündüz bir araya gelmez kuralı geçerlidir. Bu yüzden son sesli harfi ㅏ yada ㅗ ile bitenlere 았어요 yada 았습니다 eklenerek cümle bitirilir.


영화를 보았어요 (봤어요) --> 보았습니다
Film seyrettim.

음악이 좋았어요 --> 좋았습니다
Müzik güzeldi.

차를 마시지 않았어요 --> 마시지 않았습니다
Çay içmedim.

친구를 만났어요 --> 만났습니다
Arkadaşla buluştum.

집에서 쉬었어요 --> 쉬었습니다
Evde dinlendim.

책을 읽었어요 --> 읽었습니다
Kitap okudum.

한국어를 공부했어요 --> 공부했습니다
Korece çalıştım.

1 yorum:

  1. kusura bakmayın yine bir şeyi anlayamadım da: gece ve gündüz birleşmez kuralı derken nedir bir açıklama yaparsananız sevinirim. yani ordaki iki çaşit ekin aynı anda gelemeyeciğini mi anlatmayas çalışıyor. şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil