Kore Alfabesi

Kore Alfabesi
1. ㅡSessiz Harfler (자음 Çaım)

ㄱ (ㄲ), ㄴ, ㄷ (ㄸ), ㄹ, ㅁ, ㅂ (ㅃ), ㅅ (ㅆ), ㅇ, ㅈ (ㅉ), ㅊ, ㅋ, ㅌ, ㅍ, ㅎ

ㄱ Başta olursa K ortada olursa G sesi gibi okunur.
가수(kasu) şarkıcı 학원(Hagwon) Dersane, Kurs

ㄲ Sert sekilde K sesiyle okunur vurgulu ve tok bir şekilde.

ㅋ K sesiyle okunur.

ㄷ Başta T sesiyle okunur . Sonda D sesiyle okunur.

ㄸ Sert D sesiyle okunur vurgulu ve tok bir şekilde.

ㅌ T sesiyle okunur.

ㄴ N sesiyle okunur.

ㄹ Kelime sonunda L sesiyle, ortasında R sesiyle okunur.
날(Nal) Gün 설악산 (Soragsan) Sorag dağı (Kore’de bir dağ ismi)

ㅁ M sesiyle okunur.

ㅂ B sesiyle okunur. Kelimenin başında “P” sesiyle okunur.

ㅃ Sert B sesiyle okunur, vurgulu ve tok bir şekilde.

ㅍ P sesiyle okunur.

ㅅ S sesiyle okunur. Kendinden sonra sesli harflerden ㅣ(i) gelirse Ş sesini alır. Kelimenin sonunda D sesiyle okunur.
산 (San) Dağ 시간 (Şi gan) Vakit, Zaman 옷 (Od) Kıyafet, Elbise

ㅆ Sert S sesiyle okunur, vurgulu ve tok bir şekilde.

ㅇ Ng sesiyle okunur. “N” ye çok vurgu yapmadan “G” genizden gelecek sekilde okunur. Ayrıca kelime başında olan sesli harflerin önüne gelir ve okunmaz.
여동생 (Yodongseng) Kız kardeş 생각 (Senggak) Fikir, Düşünce 이따가 (iddaga) Birazdan


ㅈ Başta olursa C ve Ç sesi arasında ama daha çok Ç ye yakın bir sesle okunur. Kelimenin sonunda “D” sesiyle okunur. Ortada olursa C sesiyle okunur.
잠(Çam) Uyku 금지 (Kımci) Yasak 낮(Nad) Öğlen

ㅉ Sert C sesiyle okunur, vurgulu vet ok bir şekilde.

ㅊ Ç sesiyle okunur. . Kelimenin sonunda “D” sesiyle okunur.
낯 (Nad)

ㅎ H sesiyle okunur. . Kelimenin sonunda “D” sesiyle okunur. Kelimenin ortasına gelirse genelde okunmaz.
낳 (Nad)



2.Sesli Harfler (모음 / moım)

ㅏ(ㅐ, ㅒ), ㅑ, ㅓ (ㅔ, ㅖ), ㅕ, ㅗ (ㅘ, ㅙ, ㅚ), ㅛ, ㅜ (ㅝ, ㅞ, ㅟ), ㅠ, ㅡ (ㅢ), ㅣ

ㅏ A sesiyle okunur.

ㅑ Ya şeklinde okunur. Ağzınızı “A” diyecekmiş gibi açıp “Ya” demelisiniz.

ㅓ O sesiyle okunur.

ㅕ Yo şeklinde okunur. Ağzınızı “O” diyecekmiş gibi açıp “Yo” demelisiniz.

ㅗ O sesiyle okunur. Ağzınızı “U” diyecekmiş gibi açıp “O” demelisiniz.

ㅛ Yo seklinde okunur. Ağzınızı “U” diyecekmiş gibi açıp “Yo” demelisiniz.

ㅜ U sesiyle okunur.

ㅠ Yu sesiyle okunur.

ㅡ I şeklinde okunur.

ㅣ İ şeklinde okunur.

ㅐ E şeklinde okunur.

ㅒ Ye şeklinde okunur.

ㅔ E şeklinde okunur.

ㅖ Ye şeklinde okunur.

ㅘ Oa hızlı söylerken Wa der gibi okunur

ㅙ We şeklinde okunur.

ㅚ We şeklinde okunur.

ㅝ Wo şeklinde okunur.

ㅞ We şeklinde okunur.

ㅟ Wi şeklinde okunur.

ㅢ ıi şeklinde okunur. Sahiplik eki şeklinde gelirse E şeklinde okunur.



Ayrıca aşağıda ki linkleri tıklayarak hem harfi görür hem duyar hemde harfi okurken ağzınızın alması gereken şekli görürsünüz.
Sesli harfler Sayfanın üstünde Next kısmınıda tıklayınız.
Çift sesli harfler
Sessiz harfler

33 yorum:

Adsız dedi ki...

kore alfabesi 40 mı yoksa 24 hafrten mi oluşuyor

koreceogrenelim dedi ki...

İlk yapıldığında 28 temel harf olarak yapılmış ama günümüzde 24 tanesi kullanılıyor.
Yani şöyle diyebiliriz alfabe 24 ü temel 16 sı bunlardan türemiş harflerden oluşur. yani toplam 40 harftir.
21'i sessiz 19'u sesli harftir.

tuğba dedi ki...

ya bişi dicem ilk önce bize harfleri göstermeniz gerekmezmi yani abc gibi yanlarına yazarak gösteremezmisiniz

Adsız dedi ki...

ben bunları not alıyorum.ders-1, ders-2 diye amaa...ımm..bunları gerçektende hepsinin nasıl oluğuınu abc tarzında bişey olarak gösteremez misiniz rija etsem..çok istiyorum 12 yaşında olmama rağmen öğrenmeyi..

Adsız dedi ki...

çümleler ve anlatım iyi güzelde harfleri türkçe harflerle karşılığını yassanız nasıl cümle kurarız bir anlatsanız

muhammet alper dedi ki...

Merhabalar efendim,

Sizlere ilk önce çok teşekkür etmek istiyorum.Bize böyle bir yararlı site yaptğınız için.Ancak benim büyük bir problemim var sanırım:)

Sizin blogunuzdan farklı olarak birde şu siteden yararlanıyorum ancak Şuan verdiğim linke kadar geldim ve tıkandım.
http://lei.snu.ac.kr/click-korean/I_KOR_02/intro.html

Bu linkte örnek vermek gerekirse Türkçe T sesi olan korece harfini şuan yapamıyorum ancak türkçede C ye benzıyor.Bunlar 2 tane olunca sanırım değişiyor ve E harfi gibi şekil alıyor.Bunun sebebi nedir?Yararlandığım kaynakta sesli ve sessiz harfleri gruplara ayrımış.Bunu detaylı bir şekilde anlatabilir misiniz?Bu dili öğrenmeyi çok istiyorum çünkü üniversiteyi bitirdikten sonra yüksek lisansımı kore'de yapmak istiyorum.Yardımlarınızı bekliyorum.

koreceogrenelim dedi ki...

Sanırım ㄷ, ㄸ ve ㅌ harflerinden bahsediyorsunuz. Bunların herbiri ayrı birer harftir. ㄷden türemiştir.

Bunun sebebini sormak bir yabancının G neden üstüne çizgi alıp Ğ oluyor gibi bir soru sorması gibidir. Ama siz farklı bir soru sormak istediyseniz ve ben anlayamadıysam daha açık sorarsanız bildiğim bir konuysa yardımcı olmaya çalışırım.

Harfleride burada sesli ve sessiz olmak üzere, yeteri kadar Türkçe karşılıklarını verip anlatmaya çalıştım. Bende harfleri öğrenirken sadece bu bilgileri öğrendim. Alfabe de daha nasıl ayrıntılı anlatılır bilemiyorum.

Bu arada sagolun sizin sorunuzu okurken yukarıda ki ilk soruya hatalı cevap verdiğimi farkettim. 21 sesli 19 sessiz harf olacak dogrusu.

Umarım hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz size başarılar dilerim.

ARDACIKSIN dedi ki...

Merhaba,
Bu güzel kaynak için çok teşekkürler. Burayaı godesu.com dan öğrendim, çok geç farkettim, üzüldüm. Yorumlarınızdan okuduğuma göre korede yaşıyorsunuz. Ben korede master yapmak istiyorum. Bana ayrıntı vermeniz mümkün mü acaba? İngilizce biliyorum, korece öğreneceğim.
Gitsem hemen kayıt yaptırabilirmiyim ve pahalı mı? Bu konularda yardımcı olursanız sevinirm, eksik olmayın.

koreceogrenelim dedi ki...

Bu konu hakkında pek bir bilgim yok. Üniversitelerin sitelerinden ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz. Korea-fans sitesinde de bu konuyla ilgili bilgi vardı hatırladığım kadarıyla.

Size Başarılar...

muhammet alper dedi ki...

Efendim,

Cevabınız için çok teşekkür ederim.Alfabeyi öğrenmiş bulunmaktayım. Eğer izin verirseniz çok güzel bir kaynak edindim korece ile ilgili burdan link vereyim arkadaşlara. İsteyen olursa indirebilir.Eğer beğenirseniz yararlı linklere eklerseniz.Programımızın adı Declan's dictionary içinde 4 farklı program var.Sesli olarak çalışabilirsiniz.

http://www.megaupload.com/?d=ZT9JCEEQ

muhammet alper dedi ki...

hocam, merhaba.

Ben sesli korece çalışıyorum ancak bir sorum var. Korece de Alfabemizde "A" olan harfin tersi var ya, başta olrusa "p" ortada ya da sonda olursa "b" şeklinde okunan onu sesli dinlerken cumle ortasında olduğunda sanki "m" harfi gibi okuyor. Acaba ben mi yanılıyorum.

koreceogrenelim dedi ki...

Cevabını 'Okunuş Kuralları' kısmında bulabilirsiniz. Kolay gelsin.

srtp dedi ki...

gerçekten çok sağolun. teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

yaben su alfebe bolumundekı lerı kopyalaya mıyıyomda lutfen ne yapabılcegımı soyleyın bunlar bı yerden alıntıysa lutfen sıteyı verın lutfen

Adsız dedi ki...

ya lütfen yardım edin. Nereye yazacağımı bilemedim o yüzden buraya yazıyorum kusura bakmayın ama bende kore dil pakedi yüklü olduğu halde korece yazamıyorum sadece korece yazılı sitelere girdiğimde okuyabiliyorum yani bi tek harfler kare kare gözükmüyor o kadar denetim masasından bölge dil seçeneklerine giriyorum dili değiştirmek için ama orda korece yok niye böyle oluyor anlamıyorum off )= yardın edin nolur )= ben nasıl korece yazabilirim )=

Adsız dedi ki...

ya bişi sorcam korece de f harfi yok dimi

prenses dedi ki...

ya arkadaşlar ben bu siteye girdim yorumlarınızı okudum beğendim ama gerçekten korece harfleri göremedim tek bir harf üzerinden nasıl kaorece öğrencez hiç birşey anlamdım birisi ban siteyi ve korece harflari tanıtabilir mii ?

Adsız dedi ki...

ya o verdiğiniz linklerde harfin üstüne tıklanmıo acaba bnm pc de mi bir sorun var...

Rissa dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle böyle bir site açmış olduğunuz için sizi tebrik etmek istiyorum. Bir çok insana yardım ediyorsunuz şuanda. (:
Her neyse, ben yeni gördüm siteyi. Doğal olarak hemen kanım ısındı, çok sıcak bir ortamı var buranın (:
Buraya yazmam ne kadar doğru, ne kadar yanlış bilmiyorum ama yazı verdim işte kusuruma bakmayın. Bende gelecek eğitimimi orada almak isteyenlerdenim, ama elbet bunun için korece öğrenmem gerek...
Gelelim asıl konumuza, bir şeyler sormak istiyorum ben size, şimdi;
yeni olduğum için ilk olarak hangi derslerden başlamalıyım,
nasıl çalışmalıyım,
neler yapmalıyım?
Bana bu konularda yardım ederseniz çok çok memnun olurum.
Cevabınızı merakla bekliyorum.
Başarılarınızın devamını dilerim.
Sevgi ve saygılarla
Rissa

koreceogrenelim dedi ki...

Merhaba Rissa,
Bir dil öğrenirken herkesin çalışma şeklinin farklı olduğuna inananlardanım. Çünkü kendini en iyi sen tanırsın ve buna göre hareket etmelisin.

Ben 1. kuru evde kendim çalışmıştım ve 2. kura geçmeye hak kazandım. Yani bu dil kendi kendine çalışılarak öğrenilemeyecek zorlukta bir dil değil. Sadece çalışma disiplinine sahip olman gerekiyor seni zorlayan dışardan bir etken olmadığı için.

Nasıl çalışman gerektiğini degil de benim nasıl çalıştığımı söyleyebilirim. Seul üniversitesinin kitabında ki konuları sırasıyla, kelimelerinin anlamına bakıp, cümleleri ezberlemeye çalışarak takip ettim. Öğrendiğim kelimelerle yeni bir cümle yapmaya çalışırdım ya da cümlenin içinde ki sıfatı, fiili değiştirip yeni cümle yapmaya. Benim için böylesi daha kalıcı öğrenme yöntemiydi.
Öğrendiğini ne kadar çok kullanırsan o kadar hatırlarsın. Şu an benim de unuttugum çok fazla şey var. Bir süredir koreceyi aktif kullanmıyordum. İnsan kullanmadıkça unutuyor.

Tabi 1. kur çok kolay. Üçüncü ya da dördüncü kurda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın:))

bu soruda sık sorulmaya başlandığına göre oraya bir soru daha eklemenin vakti gelmis demek... kolay gelsin 파이팅!!!

Rissa dedi ki...

Cevapladığınız için çok teşekkür ederim :)
Aslında şu öğrendiğin kelimelerle yeni bir cümle yapma işi kafama yattı. Azbuçuk geliştirdim kendimi, bende kelimeleri ezberleyince bunları yapmaya başlarım. Ahh, ayrıca son bir soru daha sorabilirim sanırım, umarım rahatsız etmiyorumdur (:
Toplam kaç kur'umuz var?
Tekrar tekrar teşekkür ediyorum :)
Sevgi ve saygılarla
Rissa

Adsız dedi ki...

Korecenin sesli harflerinde 2 tane O ve Yo harfi var.어 - 여 - 오 - 요
2 tane E ve Ye harfi var.애 - 얘 - 에- 예
3 tane de We harfi var.왜 - 외 - 웨

Bu harfleri başta, ortada, sonda kullanım yerlerine göre ayırıyormuyuz? Nerelerde kullanılıyor? Özel kullanım yerleri varmı?

koreceogrenelim dedi ki...

Merhaba Rissa,
Bence ilk dört kuru öğrenen bir kişi her işini halledecek kadar gayet iyi korece konuşur.
Ben kaç kur ekleyebilirim bilemiyorum ama ilk kurda 30 ders var.
Bende hala öğrenen bir öğrenci olarak diyorum ki umarım hepimiz çok iyi öğreneceğiz yılmayın... İstedikten sonra başarılamayacak birşey yok.

koreceogrenelim dedi ki...

Bu arada adsız adlı kişinin yazdığını yeni farkettim. Tam olarak nereye tıkladığını bilemediğim için yardımcı olamıyorum. Açtığınız sayfanın linkini gönderip yerini tarif edersiniz sorun nerde belki bulabiliriz... Kolay gelsin.

İkinci Adsız, kullanım yerleri fark edenler yazılıdır zaten. Bunlar sadece bildiğiniz harfler:)) daha fazla anlam yükleyip özel kullanım yeri aramaya gerek yok.
오늘(bugün) neden o O ile yazılıyorda bu O 어늘 ile yazılmıyor diyorsanız onu bilemeyeceğim. Korecede öğrenilmesi gereken o kadar çok şey varken bunlara takılıp kalmayın derim. Kolay gelsin.

ahmet dedi ki...

slm arkadaşlar ben EKREM öncelikle paylaşım için çok teşekkür ederim. benim bir sorum olacaktı.ben harfleri okuyabiliyorum.cümle kurduğumuzda ne anlama geldiklerini bilmiyorum.bunu nasıl çözeceğimi söylermisiniz?şimdiden teşekkür ederim

nursel dedi ki...

çok güzel bi site ben yeni üye oldum .benzaten burdadan çalışıyodum korece.sizlere bir soru soracaktım.Ben korece yazıları bildiğim kadarıyla çözüyorum ama türkçe ne anlam geldiğini bilmiyorum ben bu sorunumu nasıl gidere bilirim yardımcı olursanız sevinirim

selçuk dedi ki...

çok faydalı bir blog hazırlamışsın emeğine sağlık arkadaşım. muhammet alper in yayınladığı upload sitesini kontrol eden varmı ben indirdim ama hiç kullanamadım umarım spam falan içeren zararlı bir program değildir.
benim gibi yeni başlayanlar için küçük bir tavsiyem olacak youtube a "korean hangul" yazın 7ders halinde alfabeyi beyninize kazıyacak şekilde anlatıyor çok faydası oldu bana ilgilenenlerin denemesinde yarar var.

Nurdan dedi ki...

merhaba öncelikle böyle bir site açtıgınız ve bizlere yardımcı olgugunuz için çok teşekkür ediyorum..ben 17 yaşındayım ve korece öğrenmek istiyorum bana bu konuda yardımcı olacak tek yer bu site bana korece ögrenmemde yardımcı olursanız gerçeknten çok mutlu olurum... ilk derste ben bi kaç bişey anlamadım yardımcı olursanız sevinirim..anlamadığım yer bazı harflerden okunuş olarak bi kaç tane var bunların kullanım yerlerine göre nerelerde fark ediyor birde "Nad" kelimesini üç örnektede vermişsiniz ama yazılışları farklı bunlarda anlam fark ediyor mu?? aklım çok karıştı yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler..:))

Adsız dedi ki...

kore fans tan bilgisayara kore alfebesini yükleye bilirsiniz

özlem dedi ki...

ya peki bizim alfabe gibi göremeyizmi bu harfleri böyle biraz zor oluyorda

koreceogrenelim dedi ki...

Bazı harflerden bir kaç tane yok. Her harften bir tane var. Mesela ㅗ/ㅓ bunları tek bir harf olarak yani O olarak anlamamalısın. Ağızdan çıkış yerleri çok farlı. Zaten yeni korece öğrenen biri olarak yazarak çalışırsan, hangi kelimede hangi harfi kullanman gerektiğini öğreneceksin. Sadece duyarak yazmanı gerektirecek bir durum yok nasılsa:))

İkinci sorun içinde evet onların herbirinin yazılışları farklı olduğu gibi anlamlarıda farklı. Kolay gelsin...

ahseni_gidi dedi ki...

merhaba ben koreceyi yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum alfabeyi kavraya bilirsem işim baya kolaylaşacak ama harflerden bazıları birbirinin yerine geçiyor yada okunmuyor bunun nedenini bana izah ederimsiniz bide harflerin daha pratik yolu varmı öğrenmek için yani kısa yolu gibi bana yardımcı olursanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

merhaba
ben bişeyi sormak istiyorum kore harfleri tam olarak nasıl yazılıyor kutu içindemi yoksa çince gibi harflerlemi siteye farklı bilgisayarlarla girdigimde değişiyo yardım ederseniz çok sevinirim...
şimdiden teşekkür ederim